آرمان

 



           
شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 17:48
آرمان

 

رشته تای چی چوان (2)

تاي چي چوان (Tai ChiChuan)، يک هنر رزمي چيني است که اساساً براي مزاياي بيشمارش که يکي از آنها حفظ سلامتي است در بين مردمان اين کشور رواج پيدا کرده است.

تاریخچه تای چی چوان

تای چی یا تای چی چوان (Tai Chi Chuan) نوعی ورزش رزمی چینی است که برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می‌شود. این ورزش در رده ورزشهای رزمی ملایم (Soft Martial Arts) قرار دارد و باعث می‌شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف‌پذیر و قوی شوند. درست برعکس ورزشهای رزمی سخت که با فشار و شدت تمرین عضلات را تقویت می‌‌کنند. تمرینات و نرمشهای تای چی چوان با حرکات کند، آرام، و معمولا" به صورت گروهی هنگام صبح انجام می‌‌شوند. متخصصین این ورزش معتقدند که تمرینات تای چی به صورت دسته جمعی، اثر بهتری نسبت به تمرینات فردی آن دارد. این ورزش چینی در خود کشور چین از طرفداران زیادی برخوردار است، بطوریکه تقریباً تمام پارکهای کشور چین، صبح‌ها مملو از افرادی هستند که در حال تمرین تای چی می‌‌باشند. 

 

تای چی چوان

تاي چی چوان (Tai ChiChuan)، يک هنر رزمي چيني است که اساساً براي مزاياي بيشمارش که يکي از آنها حفظ سلامتي است در بين مردمان اين کشور رواج پيدا کرده است.البته چيني ها عقيده دارند که اين ورزش عاملي براي مقابله با فشار و استرس ها دروني و روحي هم مي باشد. اين هنر رزمي يک روش مناسب براي سبک آرامش و مديتيشن، يا همان مديتيشن در حرکت محسوب مي گردد. بر خلاف ساير رشته هاي رزمي که حرکاتي سخت و خشن دارند، تکنيک ها در هنر رزمي تاي چي چوان، نرم، ملايم و شناور اجرا مي شوند و به اعمال نيرو بيش از انجام حرکات خشن و قدرتمندانه تأکيد دارند.



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 12:0
آرمان

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجو و آدرس makhe.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 71584
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 71584
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1